Najnowsze komentarze


O mnie
 
Lubię szerokie spojrzenie na sprawy, chodzenie środkiem oraz długi horyzont dla moich przedsięwzięć


Kategorie Bloga
 
Ogólne
 


Moje linki
 



Archiwum Bloga
 
Rok 2012

Nie tylko pieniądze

larryduper

2012-12-11 23:02
 Oceń wpis
   

 Szukałem niedawno czegoś na temat inwestowania w fundusze indeksowe i natknąłem się na firmę Index Funds Advisors z Irvine w Kalifornii. Szukam dla siebie jakiejś inwestycji, która byłaby prosta i pomogła mi w łatwy sposób opanować chaos dostępnych funduszy i sposobów inwestowania w fundusze. To jest nie do ogarnięcia dla przeciętnego człowieka.

 

Fundusze indeksowe oraz ETFy wyglądają tutaj jak sygnał w zalewie hałasu. Ich zadaniem jest tylko i aż odwzorowanie zachowania indeksu, np. WIG20 czy mWIG40.

 

Co ma z tym wspólnego ta amerykańska firma? Otóż zaintrygował mnie sposób w jaki dzielą się widzą ze swoimi klientami i potencjalnymi klientami. Nigdy czegoś podobnego nie widziałem w Polsce, a rynek mam dość głęboko spenetrowany.

 

Chodzi przede wszystkim o wysiłek, jaki wkładają, żeby edukować i przekonywać do swojego podejścia do inwestowania, które zakłada długi horyzont, bardzo zdywersyfikowaną inwestycję w oparciu o autorski indeks spółek oraz zmniejszanie ryzyka portfela w miarę upływu czasu.

 

I nie jest to tylko kilka ogólnikowych artykułów o zabarwieniu marketingowym, nie są to ekspercie komentarze. To regularne materiały, również wideo (tutaj ich kanał na YouTube), w których sam prezydent firmy (od lat 70-tych) wyjaśnia zalety ich pasywnego podejścia do inwestycji. I to wyjaśnia w sposób przystępny dla przeciętnego odbiorcy. Nie dla innego eksperta, nie dla dziennikarza dla Kowalskiego.

 

To zdumiewające, jak daleko wyalienowana jest polska, dużo młodsza i mniejsza branża finansowa. Jest nastawiona praktycznie wyłącznie na sprzedaż oraz duszenie się we własnym sosie ekspertów, ekonomistów, itp. Nie znam nikogo, a już na pewno nie na poziomie szefów czy właścicieli firm, kto zaangażowałby się w rozmowę z klientami w atrakcyjnej formie. Nie z profesorami, studentami uczelni ekonomicznych, ekspertami, dziennikarzami, tylko bezpośrednio z klientami. Nie w rozmowę wyłącznie sprzedażową, ale prawdziwie edukacyjną.

Tagi: edukacja finansowa

Komentarze